Technische klantenservice medewerker

Werken bij Volta Solar

Volta Solar is één van de grootste spelers op gebied van zonne-energie in Nederland en België. Het ontwerpen, leveren en installeren van zonne-energie installaties is de kernactiviteit van ons bedrijf. Wij zijn sterk in het seriematig leveren van veel kleine installaties voor particulieren of woningcorporaties, maar ook in het leveren en onderhouden van grootschalige zonnedaken en zonnevelden.

Doel van de functie

Als technische klantenservice medewerker ben je verantwoordelijk voor het beantwoorden van technische vragen over zonnepanelen; het systeem, de installatie, het gebruik en monitoring incl. bijbehorende randapparatuur. De vragen die de afdeling krijgt worden voornamelijk door de eindgebruiker gesteld, maar kunnen ook van de interne organisatie (verkoop, uitvoer en monteurs) komen. Wanneer een eindgebruiker per email een storing of vraag aanmeld, dan ontvangt de afdeling Technical Support deze om de eindgebruiker zo snel mogelijk een oplossing te bieden.

Je wordt aangestuurd, gecoacht en begeleid door je teamleider/afdelingsmanager, hier geef je ook verantwoordelijkheid aan af. Je werkt voornamelijk samen met de afdelingen verkoop, orderverwerking en met de uitvoering.

Taken en verantwoordelijkheden

Hoofdzakelijke focus op het beantwoorden van technische vragen over zonnepanelen; het systeem, de installatie, het gebruik en monitoring incl. bijbehorende randapparatuur. Verantwoordelijk voor het gehele traject van retour gekomen producten (claim/RMA/garantie/verzenden/ontvangen/registreren). Ook ben je verantwoordelijk voor het aanmaken van gebruikers portals (online omgeving waar de eindgebruiker zijn systeem kan monitoren).

Indien jij merkt dat een storing niet telefonische op te lossen is dan stuur je deze door naar de afdeling planning, zodat deze de eindgebruiker kan inplannen voor een service bezoek.

Primair is de technische klantenservice medewerker verantwoordelijk voor de beantwoording van e-mails en telefoontjes. In de uitvoerende rol is de medewerker ook verantwoordelijk voor het aanmaken van portals. Secundair is de medewerker verantwoordelijk voor zijn/haar eigen bijdrage aan het succes van het team/project target.

Concreet betekent dit:

  • Fungeren als aanspreekpunt bij problemen van technische aard richting klanten, medewerkers of andere gebruikers (vaak via telefoon of e-mail)
  • In kaart brengen van technische problemen in overleg met de melder
  • Analyseren en (indien mogelijk) verhelpen van de problemen op afstand
  • Proactief de voortgang van een service volgen
  • Tijdig en volledig informeren van de melder omtrent de oplossing van het probleem
  • Uitvoeren van dagelijkse controles om problemen vroegtijdig te signaleren

Wie ben jij?

  • Werktijden 08:30 tot 17:00. Ruim van te voren aanwezig zijn, omdat de telefooncentrale dan bereikbaar is voor klanten. Dusdanig om de vastgestelde targets te halen
  • +/- 2 jaar relevante werkervaring
  • Je bent goed in het onderhouden van klantcontacten, je bent commercieel, technisch ingesteld en stressbestendig
  • Gedegen ervaring van diverse softwareprogramma’s
  • Innovatief en oplossingsgericht
  • Analytisch vermogen
  • Je beschikt over een hoog abstractieniveau, weet prioriteiten goed te scheiden, te verdelen en te monitoren
  • Je behoud het overzicht in je werkzaamheden, kan meerdere verantwoordelijkheden dragen en kunt snel schakelen tussen verschillende taken
  • Goede communicatieve vaardigheden in woord en geschrift
  • Affiniteit met de branche/techniek is een pré

Wat bieden wij?

  • Interne opleiding
  • Een fulltime functie op basis van 40 uur per week.
  • Markt conform salaris op basis en goede arbeidsvoorwaarden
  • Een zeer boeiende werkomgeving met groei en diversiteit in de dagelijkse taken.
  • Binnen de organisatie staat collegialiteit en goed samenwerking hoog in het vaandel
  • Zeer sterk groeiende organisatie in een groeiende branche.

 

Solliciteer direct! Stuur je motivatie en cv naar kirsten.spauwen@voltasolar.nl

<- terug naar vacature overzicht